søndag den 18. september 2016

Uforudsigelig uge

Den forgangene uge har været noget af en rutsjebanetur .
Mandag blev en kortere arbejdsdag pga. den daglige leder skulle til møde, så vi havde en arbejdsdag på 2,5 time, så det var lige til at overskue. Arbejdsdagen stod på vandpjaskeri i en babypool og henna tatovering ( det vil sige midlertidige tatoveringer). En af de unge mente, at jeg skulle have fornøjelsen af at prøve at få en Henna tatovering, derpå fik jeg en sol på min overarm.

Senere på dagen flyttede min nye bofælle Charlotte /Charly ind. Hun er praktikant her på stedet , og hun skal være her tik midten af November. Hun er 19 år gammel  og meget flink,  Vi fjollede også lidt rundt med Henna i arbejdstiden, og det endte med at mit ben fik musikinstrumenter og noder på sig (kønt var det ikke ligefrem).

Tirsdag havde vi møde, og da den reelle arbejdsdag startede fik jeg migræne (Jeg får sjældent migræne, det er når min krop er ekstremt udkørt. Sidste gang jeg havde det, var for 2 år siden, da jeg boede i Tyskland i to uger). Det var et træls bekendtskab at hilse på, så dagen gik med søvn, opkast og hovedpine...... det vik sige en rigtig øv-dag......

Dagen efter blev den daglige leder syg, og det resulterede i at Charlotte og jeg gik ud og købte en spaghettis i den lokale isbutik (is der ser ud som spaghetti)


Så vi fik lidt hyggetid. Det var sjovt at prøve, men den største succes var det dog ikke.
 
Fredag stod den i æblets tegn på arbejde, da æbletræet i haven havde doneret en masse æbler ( eller en af de unge havde plukket en masse ;P).Det resulterede i, at nogle af de unge og jeg lavede æbleboller med kanel og gammeldags æblekage. Gammeldags æblekage er lige med bedsteforældre i mit hoved, så det var rart med lidt danskhed. Det var et være cirkus at finde makroner hernede, men jeg fandt dog noget der lignede. Kagen blev god, så det var skønt. Flere af tyskerne  udtrykte også begejstring over æblekagen, men også bollerne. Bollerne var dog noget af et eksperiment, da der kom 10 tsk kanel  i stedet for 1tsk, men jeg kan med lettelse sige, at vi puttede lidt flere æbler i, også blev de rigtig gode.

 
Så der sket lidt i denne uge, men den har været meget uforudsigelige, så jeg glæder mig til lidt mere forudsigelighed.
 
Bis Bald
 
Karoline

Ingen kommentarer:

Send en kommentar