søndag den 11. september 2016

Første arbejdsuge

Jeg ser ny tilbage på en overstået første uge, og det er med blandet følelser.
Første dag og anden dag gik godt, og de var rimelig hyggelige. Onsdag var et mareridt, hvor børnene var trodsige, og ikke lyttede til os, det resulterede i, at jeg ikke havde mere tålmodighed. Jeg tænkte herefter, at hvis flertallet af dagene bliver således, så er det ikke min energi værd. Det er længe siden, jeg har været så frustreret. De næste dage gik sådan nogenlunde, men en af børnene endte dog med at få husforbud fredag, da hun var flabbet (ville ikke lytte) og kaldte nogle af medarbejderne ludere.
Der er en tvivl om, at disse børn ikke kender til konsekvenserne af deres handlinger, men det er godt nok hårdt at snakke med dem om, når der er så meget, som flyver over dit hoved pga. sprogmæssig barrier og fordi de ikke er autoritetstro.

Shopping skal der jo til, så har jeg været i min lokale Matas, hernede hedder det dog Rossmann, det ligger 500meter fra mit hjem, så det var rart lige at få købte det mest nødvendige, så man har et lille lager.

Som det ses, så køber jeg en del, når jeg handler ind ( især dagligvare),..... men der er også en del billige ting hernede, og man skal jo lige prøve en masse. Nærigheden begynder at komme til mig, da mqn begynder at kende priserne lidt.

Lørdag stod den i oplevelses/udforskningens tegn, hvor jeg gik rundt og så den smukke by, som jeg bor i. Det endte med, at jeg fik købt nogle småting, så jeg kunne hænge billeder op på mit værelse, og jeg kan begynde at hækle (skal lige lære det først).

Derudover fik jeg set nogle af seværdighederne
Her er Johanneskirken

Her er Magdeburger Dom


Her er Elben og ude i horisonten kan man se et specielt tårn
Dette skal siges, at denne bro ligger 300 meter fra gågaden og 200 meter fra en af deres shoppingcentre, så det er super centralt og super skønt. Det ligger ca. 2km væk fra min lejlighed, så det er der jo intet at sige til.
På denne tur kom jeg også i Netto, og jeg blev lidt ramt af den der, uuhhhh det er dansk..... Så jeg endte med at købe Belsø's mysli, pakken er lidt anderledes, men ellers er den ens. Jeg kender jo lidt til Netto i Danmark, så jeg vil skynde mig at sige, at det er få varer, som er i den tyske og den danske desværre, men lidt har også ret.
Derudover, så har jeg fået Netflix til at fungerer, så det er rart at kunne flade helt ud med andet end TV2 play og bøger.
Det var alt for denne uge.
Bis Bald
Karoline

Ingen kommentarer:

Send en kommentar