tirsdag den 30. august 2016

Borgerservice ,

Jeg stod op kl. 8, for vi havde en aftale på borgerservice kl. 10. Det var ca. 30 minutters gang fra hvor jeg bor, så det var også en udsøgt mulighed for at se byen. Min tyske mentor Julia havde allerede bestilt tid, så vi ikke skulle vente for længe ( hun har før prøvet at trække et nr. og vente i 3 timer, sådanne oplevelser lærer man heldigvis af ;P). Vi ventede dog alligevel 20- 30 minutter. Da vi kom derind var det vigtigt at have pas og et kvadratisk pasfoto med, det havde jeg også, men da fotoet ikke var det, som der var i passet , og det heller ikke stemte overens med min nuværende hårlænge( dermed for gammelt), så var opgaven pludselig at finde en fotoboks og komme tilbage inden kl. 13....... (det skal dog siges, at det billede, som prøvede at give hende, det var det samme, som jeg havde brugt til mit kørekort, så det var fair nok, at hun ikke ville tage det). Vi ledte en del, men endte dog med at finde en fotobutik i en af indkøbscentrene, der røg 13 Euro for 4 billeder, ja ja, det skulle jo klares. Derefter stod det i shoppingens tegn. Vi kom ind i en vintage butik, hvor opvaskebørste og ovnhandske blev tilkøbt, så skal det hele nok gå. På vores tur så vi også Magdeburger Dom
 
 
Derefter spiste vi middag sammen inden Csenge skulle tilbage på arbejde, middagen stod på pizza mums.
 
 
Derefter shoppede Dou og jeg, dog endte det med, at jeg ventede længe på hende, og det gav en dejlig mulighed for kontakt til det danske. Efter flere timer, hvor jeg havde hjulpet Dou med at shoppe, så var jeg kvæstet. Da vi ledte efter fotoboks havde Csenge fået opkald, om at hun havde fået det arbejde hun ønskede derhjemme, så det skulle jo fejres. Mens Csenge var på arbejde gik jeg i Rewe og Penny og købte ind, jeg købte selvfølgelig alt for meget (det er jo mig), men jeg skulle jo være sikker på, at der var noget, som hun kunne lide. Vi endte med tyske fodbold vingummier, juice, hvidvin, kage og is, hvilket var Dou og min gave til Csenge.
 
 
 
 
 
          ( Csenge sidder til venstre og Dou til højre)
 
Vi hyggede os gevaldigt indtil sengetid omkring kl. 23.30. Vi kunne selvfølgelig ikke spise det hele, så resterne blev gemt.
 
Bis Bald
 
Karoline

Ingen kommentarer:

Send en kommentar